Sign in to follow this  
Followers 0
Midas

Midas plast terug in huis

6 posts in this topic

Sinds een paar weken plast Midas nu 2 jaar terug in huis. Hij slaapt in de veranda en s'morgens plast hij daar als we later dan hem wakker zijn. Als het voor half zeven is slaapt hij nog en dan kan ik hem buiten laten om te plassen,wat meestal niet dringend is! Maar oh wee als het wat later is dan loopt meneer al rond en heeft hij al tegen de stoelen geplast! Nu doet hij het overdag ook alhoewel hij overdag gewoon buiten kan! Ik heb nog een gecastreerde reu en gesteriliseerd teefje Cavalier king Charles die slapen in een bench in de woonkamer.Ik word gek van constant urine te moeten opkuisen en heb hem nog niet op het moment zelf kunnen betrappen! Iemand een idee?

Is er iets veranderd bij jullie, omdat Midas het eerst niet deed en nu wel?

Waarom slaapt hij in de veranda, misschien wil hij ook wel bij de andere honden in de woonkamer slapen en wil hij dat duidelijk maken op deze manier.

Als ze overdag samen zijn zou ik dat ook eens voor de nacht proberen.

Als wij gaan werken zijn zit hij in de veranda en s'nachts ook en dit is al altijd zo geweest.Het is enkel de laatste weken dat hij dit doet sedert mijn man niet meer om 6 uur op moet.Deze morgen kwam hij na zijn eten gewoon terug binnen om te plassen tegen mijn stoel! Ofwel begint hij terug te markeren!

Oké dus de verandering is er wel omdat je man niet meer om 6 uur op moet. Waarschijnlijk rekent hij er rond die tijd op dat er iemand komt en snapt

hij dat niet en gaat daardoor misschien dit gedrag vertonen.

Misschien proberen om hem alleen maar als jullie werken zijn in de veranda te laten en 's-nachts ook gewoon in huis waar de andere hondjes ook zijn,

kan heel goed zijn dat hij het dan niet meer doet omdat hij dan niet alleen is.

Misschien moet ik dit proberen,maar hij doet het overdag ook hoor. Ik denk dat hij ook wil markeren. Heb hem daarnet net niet betrapt. Drie keer naar buiten geweest en dan vlug poot opheffen tegen de stoel!

Ik zou dat eerst eens proberen zodat hij weer een beetje zichzelf wordt en dat markeren niet meer nodig is, mocht het toch niet helpen dan hoor ik dat weer graag, zodat U contact kunt hebben met onze gedragstherapeuten, per mail en telefonisch helpen zij U gratis verder.

groetjes Anneke

1 person likes this

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0