Sign in to follow this  
Followers 0
jessica89

Vers vlees en gras eten

5 posts in this topic

Hallo,

Wij zitten met een probleem Sanne zit nu denk 3 a 4 maand op vers vlees van Shaweca sinds kort heeft Sanne de neiging om paardenpoep te eten. Maar wat mij het meest stoort is het gras eten. Nu vanochtend ging ze ook kotsen ze voelt zich verder prima en eet ook goed. Op aanraadden van een kynologen club die gaf aan geef een veendrenk stof bij nu moet ik dit nog een kans geven hoor maar hebben jullie misschien nog tips? Wat het zou kunnen zijn. 

Groet Jessica en Sanne;-)

Ik herken je probleem, want de mijne blijft graqs eten als ze de kans krijgt.

Ik heb van alles al geprobeert om er vanaf te komen maar tot nu toe heeft nog niets geholpen.

Ik straf haar af als ze het doet maar dat helpt weinig.

Ik heb het maar geaccepteerd al blijft het vervelend om de kots op te ruimen na een uur als ze het gras uitbraakt

Mm oke ik vind het persoonlijk raar want Sanne deed voordat ze op vers vlees dit haast niet. Weer niet of dat bij jou bouvier ook zo was hoor.

Een beetje late reactie,maar wel goed bedoeld.

Als honden alleen vlees eten missen hun de vezels in de voeding,gras is een vezelhouder en in paardenpoep zitten ook veel vezels in,vandaar dat ALLEEN vleesetende honden dit eetgedrag vertonen.

Dieren hebben ook vezels nodig om hun ontlasting beter weg te kunnen werken.

Lizzy is onze 3de Bouvier en vroeger bij mijn ouders hebben we ook altijd honden gehad.

Mij is altijd verteld dat een hond die gras eet last van zijn maag heeft en hem zo reinigd

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0