Sign in to follow this  
Followers 0
jessica89

Blaasontsteking en Blaasgruis

7 posts in this topic

Hallo allemaal,

Wij zitten met een probleem mijn bouvier van 4 jaar oud heeft dus blaasontsteking en blaasgruis. Nu krijgt ze op dit moment dus ontstekingsremmers en blaasontspanner. En uiteraard dieetvoeding van de dierenarts. Maar nu zei de dierenarts je mag helemaal niks meer bijgeven qua koekjes nou heel handig want mijn bouvier is al zeer kieskeurig wat is jullie mening hierover? Bijv pensstaafjes, rundvleesstrips bijv knippen en dat als beloning geven lijkt mij wel kunnen?Maar als ik de dierenarts en assistentes hoor niet. En ik zit dus met het probleem wat na 6 week voeding van de dierenarts bijvoorbeeld weer teruggaan naar oude voeding proplan?of versvlees. Heb ook met prins contact gehad en die zegt wij hebben wel voeding voor jou. Ik weet het gewoon niet meer en word ook niet wijzer van de dierenartsen want die willen uiteraard hun voeding aan mij blijven verkopen.

alvast bedankt.

Groet Jessica

Mijn boef van 5 heeft ook last van blaasgruis en staat nu ongeveer een jaar op RC urinary. Het is echt heel belangrijk dat ze geen andere tussendoortjes krijgt .Babs krijgt als beloning

haar RC brokjes . Andere beloningen kun je mondjesmaat geven als de urine weer vrij zijn van gruis en ontstekingen maar het blijft uit kijken, ben ook even terug gegaan naar ander voer omdat het goed was ,maar de ontstekingen kwamen weer terug .Het voer is wel duur, maar als je goedkoper voer neemt en je om de haverklap bij de DA zit ben je uiteindelijk nog duurder uit.

Sterkte met je boefje.

Oke dus toch echt niks geven want Sanne is echt behoorlijk moeilijk met eten dus zal die beloning met die brokjes zeer lastig zijn. En ik denk ook dat je altijd moet oppassen omdat ze er dan toch gevoelig voor blijven. Oke das wel vervelend idd dat het toch niet werkte dan. Want ik zou toch weer willen proberen om op advies van prins hun voer proberen kijk als dat idd niet helpt dat zou ze gewoon op die voer moeten blijven want zoals je zegt om de haverklap da word je niet blij van.

Babs heeft een echo en de nodige AB kuren achter de rug en goed haar drink gedrag in de gaten houden of als ze vaker gaat plassen, dan moet je gelijk urine laten nakijken.

Als ik je een raad mag geven?

Geef de hond vers vlees voeding. Ik ken verschillende honden die dit probleem hadden en er maar niet van af kwamen. Vers vlees draagt optimaal bij tot een natuurlijke stofwisseling, zonder allerlei synthetische voedingsmiddelen.

Probeer het maar 6 weken en je zal zien dat het beter wordt.

Hoi,

Bedankt Joke Iske ik heb het ook overwogen. Maar het rare nu is dat ik dus weer naar mijn eigen Da ben geweest en die zag geen struviet meer in de urine. Dus weer terug naar de kliniek die waar ik dus weekenddienst ben geweest en die zag het ook niet meer. En dat was onmogelijk na 6 dgn voer. Dus momenteel ben ik eerst weer terug naar haar eigen brokken en indien het weer mis gaat dan wil ik ook vers vlees overwegen.

Bedankt voor de tip.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0