Sign in to follow this  
Followers 0
jessica89

Blaasgruis en erfelijkheid

10 posts in this topic

Hallo,

Ik zal me nog even voorstellen wij zijn Sanne(bouvier 4 jaar oud) en baasje Jessica.

Ze hebben vandaag bij Sanne helaas blaasontsteking en blaasgruis geconstateerd en nu zei de dierenarts dat dit misschien erfelijk was de blaasgruis. Zijn hier nog meer honden van de duca vallei die dit probleem hebben en misschien tips hoe ermee omgaan?

Groet Jessica

Beste Jessica,

Allereerst: welkom op het forum! Mijn honden hebben allebei een vader die van de Ducavallei komt (Storm Robey en Kai Kiwi) maar geen van beiden hebben last van blaasgruis. Nu zijn mijn boefjes dus niet volledig van de Ducavallei (de moeder komt niet van de Ducavallei), dus zij zijn misschien niet helemaal mee te rekenen tot een "Ducavallei-boef".

Voor zover ik weet kun je speciale voeder kopen voor honden met blaasgruis. Hierin zitten wat minder stoffen die voor de blaasgruis kunnen zorgen, zoals bepaalde mineralen. Misschien dat andere mensen nog betere tips voor je hebben :)

Groetjes,

Nadine

Hoi Nadine,

Bedankt voor je reactie. Ah oke de dierenarts zei dat het een mogelijkheid kon zijn maar goed weet ook er verder ook niks vanaf qua erfelijkheid.. Ik zal eens ergens anders op dit forum even een berichtje openen wat betreft tips. bedankt he.

Groetjes Jessica

Welkom op het forum

Bij veel aandoeningen wordt er snel naar erfelijkheid gekeken maar zover ik weet is blaasgruis bij ons ras niet erfelijk.

Je bouvier heeft de pech dat zij het heeft gekregen maar daar schiet jij niets mee op.

Ik zou het wel aan de fokker melden

Bedankt voor de reactie, ah oke achja soms dierenartsen he. We proberen er met voedsel af te komen.

Nou probleem is dat duca vallei heel moeilijk te bereiken is.

Dat komt omdat de Ducavallei niet meer bestaat als bouvierfokker. Het is door andere mensen overgenomen en heet nu Maes-bouviers. Althans, dat is wat ik heb gehoord.

Overnemen kan niet wel kun je lijn voortzetten als je bouviers uit hun lijnen bezit.

Overgens bestaan ze nog wel maar zefokken tegenwoordig Portugese Waterhonden

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0