Sign in to follow this  
Followers 0
Champ

Tandenpoetsen

39 posts in this topic

En toch ben ik fel tegen het tandenpoetsen bij honden...

Waarom als ik vragen mag ? Een hond die dit gewend is laat zich beter in zijn bek kijken ,je kunt eerder zien of er iets scheelt aan zijn tanden of in zijn bek , en vaak stinken ze ook niet zo uit hun bek plus je kunt het tandsteen beter verwijderen !

Onze vorige boef deed niets met speeltjes en mocht absoluut geen botjes enz ivm zijn gezondheid. Dus veel tandplak. Deed vaker zijn tandenpoetsen. Hij werd hier idd makkelijker in. Beter als een slecht gebit.

Natuurlijk mag je het vragen.

Wij hebben al een aantal keren meegemaakt dat de hond een gaatje in de kies/tand had. Wij zijn er 100% zeker van dat dit geen viezigheid geweest is. Het gaatje genas echter vanzelf!

Tegenwoordig poetsen veel mensen de hond zijn tanden en worden veel honden bij de dierenarts onder narcose gebracht om gaatjes te vullen ed. Hier hebben wij NOOIT last van gehad!

Dat wij niet poetsen, betekend niet dat wij het gebit niet controleren en dat de honden dit niet toe laten ;)

En voor ons staat heel veel kluiven gelijk aan tandenpoetsen. Mijn honden hebben wel een rund allergie, dus krijgen ze de duurdere dingen: gedroogde struisvogelpezen (25 euro per kilo) en gedroogde lamsoren (44 euro per 2,5 kilo).

Wij hebben al een aantal keren meegemaakt dat de hond een gaatje in de kies/tand had. Wij zijn er 100% zeker van dat dit geen viezigheid geweest is. Het gaatje genas echter vanzelf!

Tegenwoordig poetsen veel mensen de hond zijn tanden en worden veel honden bij de dierenarts onder narcose gebracht om gaatjes te vullen ed. Hier hebben wij NOOIT last van gehad!

Ben jijzelf ooit bij een tandarts geweest een gaatje in je tand of kies geneest nooit vanzelf !

En dan nog geef je niet duidelijk aan waarom jij er zo fel tegen bent wat andere mensen doen hoef jij toch niet te betalen ?

Wel of geen tanden poetsen is een keuze en die maakt een ieder naar zijn eigen inzicht en beurs !

Een tube tandpasta en een tandenborstel kosten nog geen 10.00euro

Zal ik doen maar is wel een beetje moeilijk heb net een hele zware buikoperatie achter de rug , maar laat jij je dan niet zo fel uit over wat andere mensen met hun liefste bezit doen , We houden allemaal van onze kanjers en hebben het beste met ze voor in deze moeilijke tijden .

Ikzelf heb 5 bouviers en weet waar ik over praat , hier in huis sloopt geen enkele hond iets waar ik voor gewerkt hebt .

Daarom gooi ik beide benen tegelijkertijd over de rand....hoef ik niet te testen, de juiste zit er altijd bij

Daarom gooi ik beide benen tegelijkertijd over de rand....hoef ik niet te testen, de juiste zit er altijd bij

Zooooo, soepel type! :joyous: Ik ben blij dat ik überhaupt overeind kom, hahaha.

Zooooo, soepel type! :joyous: Ik ben blij dat ik überhaupt overeind kom, hahaha.

Ik wil die bedgeheimen van jullie helemaal niet weten ,het is hier een hondenforum:-)

Ik wil die bedgeheimen van jullie helemaal niet weten ,het is hier een hondenforum:-)

Haha, maar als de baasjes met het juiste been uitstappen, is dat voor de hond ook voordeliger...Goede zin, lange wandeling???? Enz..

Fuck heb bij het verkeerde topic een bericht geplaatst ,

Hanneke er zijn geen bedgeheimen alles wat geheim was weet jij al (je bent toch 21 ?)

Ik ben nu drie zware operatie's verder, de laatste buikoperatie afgelopen woensdag , en ik ben blij dat ik al mijn bed uit kan met de nodige inspanning ,zit helemaal in een gips korset dus voor spelletjes nog geen animo !

Dus terug mijn bed in om met het andere been nog eens te proberen is nu voor mij geen optie .

Loraine jij ziet overal iets wel positiefs geweldig !:chuncky:

Edited by Jessie-m
vergeten

Ach Ans, ben gewoon door alles zéér positief...en zo hebben onze boeffies er ook nog wat aan.....hihi

Fuck heb bij het verkeerde topic een bericht geplaatst ,

Hanneke er zijn geen bedgeheimen alles wat geheim was weet jij al (je bent toch 21 ?)

Ik ben nu drie zware operatie's verder, de laatste buikoperatie afgelopen woensdag , en ik ben blij dat ik al mijn bed uit kan met de nodige inspanning ,zit helemaal in een gips korset dus voor spelletjes nog geen animo !

Dus terug mijn bed in om met het andere been nog eens te proberen is nu voor mij geen optie .

Loraine jij ziet overal iets wel positiefs geweldig !:chuncky:

Hoe kom je daar nu bij dat ik alles al weet,ben net pas droog achter de oren :-)

Beterschap Ans

Potdorie, waarom lees ik dat bericht nú pas??

Ik ben vorige week naar de tandarts geweest om 2 hele kleine gaatjes te laten boren/vullen en ik mag wel zeggen dat het behoorlijk pijnlijk was....maar nu lees ik dat gaatjes vanzelf verdwijnen dus ik had beter niet kunnen gaan.

Vraagje: moet je voor spontane genezing naar Lourdes of gebeurt dat wonder ook gewoon hier?

Nou ja wijzer geworden door je info, voor mij geen tandarts meer, ik neem wel een kluifje om te kauwen en poetsen doe ik ook niet meer, verspilde moeite!

Dat wij niet poetsen, betekend niet dat wij het gebit niet controleren en dat de honden dit niet toe laten ;)

En voor ons staat heel veel kluiven gelijk aan tandenpoetsen. Mijn honden hebben wel een rund allergie, dus krijgen ze de duurdere dingen: gedroogde struisvogelpezen (25 euro per kilo) en gedroogde lamsoren (44 euro per 2,5 kilo).

:distrust: Edited by Ebonoss

Potdorie, waarom lees ik dat bericht nú pas??

Ik ben vorige week naar de tandarts geweest om 2 hele kleine gaatjes te laten boren/vullen en ik mag wel zeggen dat het behoorlijk pijnlijk was....maar nu lees ik dat gaatjes vanzelf verdwijnen dus ik had beter niet kunnen gaan.

Vraagje: moet je voor spontane genezing naar Lourdes of gebeurt dat wonder ook gewoon hier?

Nou ja wijzer geworden door je info, voor mij geen tandarts meer, ik neem wel een kluifje om te kauwen en poetsen doe ik ook niet meer, verspilde moeite!

:distrust:

Heleen moet je eens kijken wat je dat op jaarbasis bespaart,want ik neem aan dat je nu tandheelkunde uit je ziektepakket gooit

Er lopen nu meerdere topics door elkaar heen, maar dit hoort in dit topic:

Omdat ik dus van mening ben dat je met het poetsen de 'goede' bacterieen ook weg haalt, waardoor de gaatjes niet meer genezen. En waarom de hond 'plagen' met een borstel, als de natuur het zelf regelt? Heb je een wolf wel eens voor een gebitscontrole zien gaan? Goede brokken en veel knaagmateriaal scheelt een hoop.

En ik weet dat veel mensen het niet met me eens zijn, maar er zijn ook mensen die mijn mening delen en mijn mening is gebasseerd op ervaringen van mezelf en mensen om me heen..

Wat mij overigens ook opgevallen is, is dat de dierenartsen die ALLES 'behandelen' (dus ook dingen die niet nodig zijn) en bakken met geld kosten, de gratis gebitscontroles hebben, naast de jaarlijkse entingen waarbij het gebit ook bekeken wordt..

Een feit is ook dat ik vorig jaar december met mijn (toen) 10 jarige herder bij de dierenarts kwam en die vol bewondering naar zijn gebit keek.. Vrijwel geen tandsteen, net gebit, net tandvlees. Hij stonk wel wat uit zijn mond, maar dat kwam door zijn verstopte anaalklieren (ze bijten dan aan de kont). Zonder die verstopte anaal klieren heeft hij geen stink mond!

Toevoeging: Ik kan het onderzoek niet meer vinden, maar er is een onderzoek geweest waaruit kwam dat graan voor tandplak zorgt. Denta stix bevatten graan en de meeste brokken ook... Dat is 1 van de vele redenen dat ik Orijen voer.

@ Ebonoss: mensen en honden zijn een behoorlijk verschil! We hebben andere voedingen en de mens poetst al jaren lang zijn tanden.

ja, heb het net bij verkeerde gezet...komt doordat Ans het daar vroeg!! sorry

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky-1

Omdat ik dus van mening ben dat je met het poetsen de 'goede' bacterieen ook weg haalt, waardoor de gaatjes niet meer genezen. En waarom de hond 'plagen' met een borstel, als de natuur het zelf regelt? Heb je een wolf wel eens voor een gebitscontrole zien gaan? Goede brokken en veel knaagmateriaal scheelt een hoop.

En ik weet dat veel mensen het niet met me eens zijn, maar er zijn ook mensen die mijn mening delen en mijn mening is gebasseerd op ervaringen van mezelf en mensen om me heen..

Wat mij overigens ook opgevallen is, is dat de dierenartsen die ALLES 'behandelen' (dus ook dingen die niet nodig zijn) en bakken met geld kosten, de gratis gebitscontroles hebben, naast de jaarlijkse entingen waarbij het gebit ook bekeken wordt..

Een feit is ook dat ik vorig jaar december met mijn (toen) 10 jarige herder bij de dierenarts kwam en die vol bewondering naar zijn gebit keek.. Vrijwel geen tandsteen, net gebit, net tandvlees. Hij stonk wel wat uit zijn mond, maar dat kwam door zijn verstopte anaalklieren (ze bijten dan aan de kont). Zonder die verstopte anaal klieren heeft hij geen stink mond!

Toevoeging: Ik kan het onderzoek niet meer vinden, maar er is een onderzoek geweest waaruit kwam dat graan voor tandplak zorgt. Denta stix bevatten graan en de meeste brokken ook... Dat is 1 van de vele redenen dat ik Orijen voer.

Loraine":

Sommige honden mogen de knoken niet, zoals ik beschreef, wat dan???? Moest mijn hond zijn gebit toch behandelen. Eten deed hij ook niet goed...dat al met 2 jaar. Is 10 geworden. Moet je ook melden dat er uitzonderingen zijn natuurlijk. Niet iedere hond en gebit is dus hetzelfde. Bij ons mensen ook niet.

Gaatjes: ken ik niet.. Eet goed en lekker (snoep ook). Poets 2x per dag.

Hé, dit is volgens mij verkeerde topic....oei....

Edited by loraine

Het ging mij erom dat er tegenwoordig ook bij heel veel gezonde honden gepoetst word. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar toch.. Mijn herder mag ook geen rund meer, dus krijgt nu lamsoren en struisvogel pezen.

ja, heb het net bij verkeerde gezet...komt doordat Ans het daar vroeg!! sorry

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky-1

Loraine":

Sommige honden mogen de knoken niet, zoals ik beschreef, wat dan???? Moest mijn hond zijn gebit toch behandelen. Eten deed hij ook niet goed...dat al met 2 jaar. Is 10 geworden. Moet je ook melden dat er uitzonderingen zijn natuurlijk. Niet iedere hond en gebit is dus hetzelfde. Bij ons mensen ook niet.

Gaatjes: ken ik niet.. Eet goed en lekker (snoep ook). Poets 2x per dag.

Hé, dit is volgens mij verkeerde topic....oei....

Dan heb je geluk dat ie het verdragen kan...anders kom je aan het poetsen.

Dus wat blijkt. Niet poetsen, knoken en brokken (of om eraan te wennen), wel poetsen (die nix mogen) C'est simple. Dus niet maar toch....die keus hadden we niet. Dit was mijn bijdrage.

Dan heb je geluk dat ie het verdragen kan...anders kom je aan het poetsen.

Dus wat blijkt. Niet poetsen, knoken en brokken (of om eraan te wennen), wel poetsen (die nix mogen) C'est simple. Dus niet maar toch....die keus hadden we niet. Dit was mijn bijdrage.

Dan zijn we het hier ook met elkaar eens ;)

Waar is je hond allemaal allergisch voor dan? Of wat kan hij wel verdragen?

Ben gewoon nieuwsgierig ;) Ik heb met Rex ook een hele lange weg af moeten leggen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0