Sign in to follow this  
Followers 0
ivonne40

Kapotte staart

10 posts in this topic

Hallo

Ik zit met het probleem van Chad zijn staart.

Hij is nu enige weken bij ons en heeft van DA een check up gekregen nadat ik hem van de asiel had

gehaald.

Zijn huid, oren alles was ontstoken en heeft daar een kuur voor gekregen.

Toen nu toe was alles bijna geheel genezen wondjes, korstjes allemaal weg.

Maar nu heeft hij afgelopen nacht zijn staart weer kapot gebeten tot bloedens toe.

Ik mag er niet aankomen want dan wil hij happen.

Wat kan ik gebruiken?

Berkenteerolie, hydrocortiderm of een zincolie van dr Swaab.

Of gewoon poeder van dutimon???

Of .........alle tips welkom

Hallo Yvonne,

Fijn dat alle wondjes en korstjes goed zijn genezen.

Ik gebruik altijd creme bioforce van dr.Vogel en dan is enkele keren insmeren voldoende.

Blijkbaar irriteert deze zalf ook niet want Basco komt er nooit meer aan nadat ik het erop heb gedaan.

Hij knaagt ook wel eens zijn staart kapot.

Hoi,

Eerst even zeker weten dat Chad geen vlooien heeft of een allergie voor het voer wat je geeft.

Zelf gebruik ik Hypericum Perforatum druppels (sint-janskruid) voor oppervlakkige wondjes bij mijn boef

Dit is een homeopathische middel wat voor ons (mensen) verkrijgbaar is maar wat je ook goed voor honden en katten kunt gebruiken.

Het is van VSM en kost ongeveer 10 euro.

Bij ons is het te koop bij het kruidvat

Wij hebben hetzelfde met onze herder gehad. Jaren lang.. Hij bleek een rund en kip (mogelijk ook graan) allergie te hebben! Nu we brokken met vis, zonder granen en zonder gevogelte vet geven, gaat het wel goed.

De jaarlijkse entingen geven we hem ook niet meer omdat daar ook een rund en/of kip eiwit in verwerkt zit en hij hier dus maanden lang ziek van is.

Bij Argos is z`n staart net over. Had hij ook helemaal kapot gevreten. Ik gebruik gewoon ouwerwetse UIERZALF. Het heeft geen geur, geen kleur en hij kwam er niet aan.

Succes

Hallo ik heb Chad 3 weken geleden ontvlooit direct na thuiskomst van asiel. Eerst gewassen, laten drogen en 's avonds

gedruppeld.

Hij krijgt RC hypoallergenic van de DA, daar zitten geen granen in. Dat was aangeraden. Hij heeft een kuur gehad stomorgyl

genaamd. Het was voor 8 dagen. Het lijkt net of het nu volledig is uitgewerkt en de klachten weer terug komen. Ik denk dat ik anders DA moet bellen maandag.

Een hond kan ook allergisch zijn voor de chemische stoffen in Royal Canin. Volgens mij zit er in Royal canin ook kip en/of gevogelte(vet). De meeste allergiën bij honden komen van kip, rund en granen. Daarnaast kunnen ze allergisch zijn voor de chemische stoffen in het voer en voor bepaalde groente/fruit. In de normale kluiven zit trouwens ook rund..

Het lastige van een hond uit het asiel is dat je niet weet welke voedingen hij gehad heeft. Anders zou je bijvoorbeeld bij een hond die geen vis heeft gehad, visbrokken kunnen geven. Meestal is het dan wel goed.

Een hond kan trouwens ook allergisch zijn voor vlooien druppels (is eigenlijk gewoon gif). Je zou in het vervolg CDvet vlo en teek exit kunnen proberen (werkt het beste preventief). Is 100% natuurlijk en vaak nog goedkoper in gebruik ook..

Het bijten op/bij de staart en schilvers in die omgeving kan ook duiden op verstopte anaalklieren..

En vergeet niet dat een hond van één vlooienbeet (als hij daar gevoelig voor is) 4 weken jeuk kan hebben!

Helemaal met Carin eens , onze Fleur was ook heel gevoelig voor een vlooienbeet ze kwam bijna om van de jeuk er was geen kruid tegen opgewassen , ze kon doorgaan met bijten en lebberen tot ze tegen een olifantenhuid aanliep , de DA gaf haar dan een injectie om de jeuk tegen te gaan en dat werkte prima en zo kwam de huid ook weer tot rust.

Een enkele vlo die bijt kan al een giga aan narigheid veroorzaken als je boef er gevoelig voor is.

Als je hond op 1 plek bijt en het nog niet echt open is, dan kun je er een anti lick strip op plakken. Dit zijn pleisters met peper aan de buitenkant. Het is speciaal voor huisdieren. Op die manier gaan ze er niet meer aan (tenzij je een bouvier zoals de mijne hebt die echt alles lekker vind..). Dit werkte bij mijn herder wel erg goed.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0