Sign in to follow this  
Followers 0
Ruud en Patricia

Welke vlooiendruppels zijn de beste?

10 posts in this topic

Dat is denk ik toch persoonlijk. Gebruik nu Frontline. Sommigen zweren bij ander merk, daar de honden niet tegen Frontline kunnen. Hoor nu ook veel goede berichten over een nieuw soort. Zie ik nu ook veel op tv. (merk weet ik even niet meer).

Kijk wat eventueel je dierenarts verkoopt. Scheelt soms ook met die in de dierenwinkel, in ons geval wel.

Ik gebruik advantage, ben er wel tevreden over. Heb ook eens advanTIX gehad en daar kreeg hij kale plekken van!

Wij gebruiken eigenlijk ieder kwartaal zo'n beetje een ander merk, zodat de eventuele resistente parasieten alsnog doodgaan. En in de winter gebruiken wij andere dan in de zomer, omdat ze in de zomer ook anti-tekendruppels krijgen.

2 Weken geleden hebben onze mannekes alledrie AdvanTix gekregen (1e tekenbeet was alweer gesignaleerd..), tot nu toe hebben ze er volgens mij geen last van...

Er is trouwens 1 merk dat wij nooit gebruiken, vanwege de 'stroperigheid' van dat spul. Dat blijft bij (half)langharige honden heel erg in de vacht plakken en is een paar weken later nog steeds zichtbaar als een vieze, plakkerige plek. Bovendien zie je bij onze bobtail dat die plek ook helemaal geelgekleurd is...

Ik zal thuis even zoeken welk merk dat is (momenteel niet bij de hand)

Wij hebben altijd de Frontline gebruikt, maar tijdens het gebruik van dit vlooienmiddel was mijn boef letterlijk een vlooienbaal. We zijn nu overgestapt naar de advantage en ben er erg tevreden over al geeft het wel een erg sterke geur af die je na een week nog sterk ruikt! Maar verder wel een heel fijn middel. De advantix is ook erg fijn en ik ben ook erg over de practic te spreken. Maar het hangt echt per hond en ras af welk middel het beste werkt.

Ook hier zijn de vlooien en teken resistent voor Frontline. Ik heb vandaag Excel ampullen gekocht. Ik had altijd de spray, maar de dierenwinkel had deze niet meer in het assortiment...... ben benieuwd (ik ruik in ieder geval gelukkig niets).

P.s. hoorde vandaag op de radio dat in Nederland het grootste aantal teken zijn die de ziekte van Lyme kunnen veroorzaken, dus het is geen overbodige luxe om een goed middel te gebruiken.

Dus ook mensen moeten uitkijken!!!!! Peter heeft 20 jaar met deze bacterie gelopen (was in jaren 80/90 niets bekent over deze ziekte). Altijd griepverschijnselen gehad. Is nooit meer de oude geworden na die tekenbeet. Hele imuunsysteem was aangetast.

Sommige zullen wel zeggen heb je haar weer maar ik gebruik de pipet van de Hema.

Voor 4,95 en prima bescherming want ik heb nog geen vlooi kunnen ontdekken bij mijn boeven sinds ik de druppels gebruik

In de winter gebruik ik Exil Twinspot, werkt 3 maanden tegen vlooien en vlooieneitjes. In het voorjaar, de zomer en het najaar gebruik ik Exil Tick-off tegen vlooien en teken. Daarbij behandel ik in maart en september mijn huis preventief.

Wat ik heb gekocht heet inderdaag geen Excel (was in de war met een computerprogramma, haha), maar Exil (thx Catootje:D).

Werken die pipets ook voor teken Champ? Ik heb afgelopen week E 25,- betaald voor 3 mnd. pipets, maar dan wel tegen vlooien én teken.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0