Sign in to follow this  
Followers 0
Kim

Eerste knipbeurt

7 posts in this topic

Hallo allemaal,

Demy is nu iets meer dan 4 maanden oud en haar vacht is al erg lang geworden. We beginnen plukken te vinden dus.... tijd voor haar eerste knipbeurt.

Nu zitten we rond te kijken wat we met de staart willen maar kunnen niet echt vinden wat we zoeken. Zien veel fotos waarbij het begin van de staart ook heel kort is en(sorry voor die mensen die het mooi vinden) vind ze dan beetje poedel-achtig.

Dit is onze eerste boef met staart dus dat is even nieuw allemaal.

kan iemand idee├źn aandragen?

alvast heel erg bedankt !

Zelf laat ik wel een pluim, maar knip het korter. Dat het niet TE wordt.

Weet eigenlijk niet, hoe het wel zou moeten. Knip ook altijd ogen vrij, wil een hond zijn ogen zien.

Wij laten Demy getrimd worden zoals al onze boeffies altijd gedaan werden, lekker kort maar pony en sik houden. Het was nu alleen lastig om te bedenken wat we met dat staartje moesten doen.

Denk dat ik gewoon een klein stukje eraf laat halen, ze heeft toch al niet zo'n hele volle staart.

Persoonlijk vind ik het toch het mooist als de aanzet van de staart kort is en het dan netjes uitloopt naar een wat vollere staart "vlag".

als de staart van het begin al langer is vind ik het lijken alsof de staart zo tegen de hond zijn kont is aangeplakt.

Haha, en op die plek nu zo'n lange haren is ook niet altijd handig!!!!!! Knip het daar idd ook altijd wat vrij, je weet maar nooit

Ik scheer de staart met een 16mm va de kont tot aan het puntje en dan knip ik de staart rondom in een korte pluim.

Ik knip de staart wel vrij kort en de aanzet in dezelfde lengte, dus ''geplakt aan de kont'' haha!

Ikzelf vind een lange pluim zo poedelachtig worden en het ligt er natuurlijk aan hoe ze de staart dragen!

Sandra.

Haha zo zie je maar eigenlijk is het een kwestie van smaak! Dus probeer eens uit wat jezelf het mooist vind staan.

Misschien wat staarten foto's in de galerij bekijken?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0