Sign in to follow this  
Followers 0
Somers

Vlooiendruppels

24 posts in this topic

Ik heb al een tijdje lopen zoeken op het forum maar ik kan niet vinden wat de ervaringen zijn met vlooiendruppels.

Ik heb bij Bob de laatste keer Frontline gebruikt maar op de cursus werd verteld dat Frontline vervelende bijwerkingen kan geven.

Weten jullie welke druppels goed helpen tegen vlooien en het minste schadelijk is?

Wij hebben van de DA Preventic pipetjes.Afgelopen jaar een keer gebruikt en in het hele tekenseizoen geen teek gehad .Wij wonen in een streek waar veel teken zijn.Allen weet ik niet of het in Nederland te koop is.

Heb jaren Frontline gebruikt, heeft mijn hond nooit een reactie op gehad. Denk dat het toch hond afhankelijk is. Ken ook mensen die een Rottweiler hadden en die reageerde enorm. Heeft Frontline zelf nog voor oplossingen gezorgd!!!

Heb bij Rodan van Kruidvat gebruikt, had helaas toch 2 teken, heb nu van DA Effipro ontvangen. Benieuwd hoe dat gaat. zijn 4 pipetjes, Frontline maar 3.

Zou niet echt aan kunnen geven wat het minst schadelijk is.

Jaren Frontline gebruikt nooit problemen mee gehad, maar op een gegeven moment leek het hier wel of ze er resistent voor werden... hielp gewoon niet meer.

Van DA gehoord dat dit vaker bij Frontline voorkomt.

Gebruik nu tegen teken de scalibor tekenband (hoewel mijn ene hond hier wat vachtproblemen mee kreeg, zoek voor haar een alternatief) en tegen vlooien gebruik ik momenteel Stronghold, voordeel dit werkt ook als wormenmiddel (ook tegen oormijt), dus twee in één.

Ik gebruik ook Stronghold, het zijn pipetten.

Het beschermt tegen vlooien, oormijt, spoelwormen en hartwormen.

Ik heb werkelijk járenlang frontline gebruikt, maar kreeg de indruk dat het op een gegeven moment juist teken aantrok... Terwijl het altijd afdoende bescherming gaf.

Nu geef ik pulvex (als ik de naam goed heb onthouden). Het zijn pipetjes en ze beschermen tot nu toe zeker drie maanden tegen teken. Ook tegen vlooien en zandvliegjes volgens de verpakking, maar dat geloof ik allemaal wel. Het gaat mij voornamelijk om de teken.

Hoi yvonne, wat is Stronghold, een band of pipet? Ken het niet.

Zijn pipetten, verkrijgbaar via DA en bijv. te bestellen via dit forum bij Med Pets.

Wij gebruiken nu ruim 2 jaar Prac-tic tegen vlooien en teken en ik moet zeggen dat dit prima werkt! Hadden ook eerst jaren Frontline gebruikt, zonder problemen maar het werkte toen niet meer.

Prac-tic kan bij www.medpets.nl besteld worden of bij de DA.

Zijn pipetten, verkrijgbaar via DA en bijv. te bestellen via dit forum bij Med Pets.

Heb gekeken, bij Medpets zijn ze 5 euro duurder als bij mijn dierenarts

Altijd goed om te vergelijken, mijn DA is volgens mij niet goedkoper.... meestal zit Medpets onder de DA prijs, dacht ik, hoewel je hier dan wel weer met verzendkosten krijgt te maken, dus vaak aantrekkelijker om in grotere afname te bestellen.

Wij hebben van de DA Preventic pipetjes.Afgelopen jaar een keer gebruikt en in het hele tekenseizoen geen teek gehad .Wij wonen in een streek waar veel teken zijn.Allen weet ik niet of het in Nederland te koop is.

Hoi Magda, ze vroeg over vlooien en niet over teken.

Ook hier werkt Frontline niet meer. Ben er zelfs mee teruggegaan bij mijn DA en heb een klacht ingediend. Ik kreeg van hun direct een andere merk.

Ik gebruik nu Exil spray. Ook iets van E 30,- per fles, maar ik heb het idee dat het beter werkt als pipetten en dat ik er langer mee doe (ook voor teken staat er op).

Hoe werkt Stronghold als pipet tegen wormen in de maag-/darmen en oormijt? Alleen al een wormenkuur betaal ik een hoop geld voor (ik geloof zo'n E 15,- per kuur/per hond).

Edited by Chanel

Ook hier werkt Frontline niet meer. Ben er zelfs mee teruggegaan bij mijn DA en heb een klacht ingediend. Ik kreeg van hun direct een andere merk.

Ik gebruik nu Exil spray. Ook iets van E 30,- per fles, maar ik heb het idee dat het beter werkt als pipetten en dat ik er langer mee doe (ook voor teken staat er op).

Hoe werkt Stronghold als pipet tegen wormen in de maag-/darmen en oormijt? Alleen al een wormenkuur betaal ik een hoop geld voor (ik geloof zo'n E 15,- per kuur/per hond).

Lees deze link maar eens door, het was bij Mascha de oplossing tegen jeuk!

http://www.ema.europa.eu/vetdocs/PDFs/EPAR/stronghold/V-050-PI-nl.pdf

Edited by nic
toevoegen link

Bedankt voor jullie informatie.

Ik kreeg nog een tip van de vlooiendruppels van de Hema.

Ze zijn goedkoop als ik de prijs vergelijk met Frontline.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze vlooiendruppels

Betaal voor wormenkuur 10.96 en Effipro Spot-on (4st) 29.87. 1e keer nu met deze pipetjes. Gisteravond opgedaan bij hem.

Bedankt voor jullie informatie.

Ik kreeg nog een tip van de vlooiendruppels van de Hema.

Ze zijn goedkoop als ik de prijs vergelijk met Frontline.

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze vlooiendruppels

Pipets van het Kruidvat en de Hema zijn goedkoper omdat daar veel goedkopere (en over het algemeen veel minder werkende) stoffen in worden gebruikt. Ik gebruik nu de Tick-off van Exil. Deze werkt tegen vlooien en teken. Het gekke is dat Jazz nooit teken heeft terwijl ik er bij Yunishka al wel een paar heb gevonden. Stronghold bevalt ook heel goed (had ik vorig jaar), als het te gek wordt met de teken krijgen de meiden een Scaliborband om.

Ik gebruik al jaren Pratic vlooiendruppels en deze werken perfect.

Is niet echt duur (25 euro voor 3 maanden) en het werkt tevens tegen teken.

Ook hier werkt frontline niet meer!

Practic van de DA had ook geen effect bij mijn honden.

Gebruik bolfo gold van de dierenwinkel en tot nu toe de beste voor mijn honden, maar voor hoelang???

Die rot vlooien worden overal immuum voor!

Sandra.

Begrijp ik het goed dat vlooien resistent worden tegen de vlooiendruppels en daarom moet afwisselen van het merk?

Begrijp ik het goed dat vlooien resistent worden tegen de vlooiendruppels en daarom moet afwisselen van het merk?

Dit kan idd gebeuren (resistent voor een bepaald merk, vooral Frontline is bij DA's bekend) en dan is het raadzaam om eens van merk te wisselen.

Gebruik frontline pipetten, hier komen ook veel teken voor. Ik moet er wel rekening mee houden dat de werkingsduur tegen vlooien en teken verschillend is. In de risicomaanden moet je daarom maandelijks toepassen volgens bijsluiter. Heb vorige week een verdroogde teek terug gevonden bij het kammen. Volgens mij hier niet immuun, ik vind af en toe wel is één kleine teek, denk dat die er dan maar juist op zit en dat het product nog bezig is met in te werken. Want vorig jaar was ik eens te laat met toedienen, en nu aub niet verontwaardigd reageren, heb ik 15 teken moeten verwijderen achter elkaar. Onze hond loopt elke dag door hoog gras, volgens mij groot risico met teken. Volgens artikel in testaankoop dit jaar zijn sprays niet aan te raden en halsbanden ook niet.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0